wz

Zdravím všechny příznivce a nadšence do autodiagnostiky ...

Bez mučení přiznávám že tyhle stránky nejsou dělané kvůli designu, ale kvůli obsahu. Takže asi žádné rámce, žádné menu, žádné zbytečnosti ... Jen čisté informace :-) Možná časem to zkusím vylepšit, ale teď není čas .. :-)

Aktuality :

24-04-2007 : Prodej převodníků i přepínačů jsem ukončil. Další aktivity po mě převezme člověk jménem Okura ... Kontakt na něj je uveden níže.
Já se dále nebudu věnovat prodeji, jen podpoře stávajících zákazníků. Kromě toho dělám překlady programů Opel pro mé soukromé účely a věnuji se vývoji automatických multiplexerů.

Pro zájemce : můžu udělat diagnostiku v okresu NJ, VS, FM .. Hraju si především s Oplem a VW Group (Audi, Seat, Škoda, VW). Kontakt na mail dole a je možno i ICQ, Skype, GSM .. Kontakty dodám na požádání. Ceny jsou plovoucí, podle toho o co půjde a jak daleko budu muset dojet.


Interface pro komunikaci s Oply a programem OPEL TECH 2 :

Nabízím převodníky vhodné pro Opel Tech 2 CZ. Nejsou už mé výroby jako dříve, ale funkčnost zůstala zachována :-)
Převodník je odzkoušen s následujícím SW : Opel Tech 2 CZ + AB-COM (Opel), VAG-COM do verze 409,  DDT2000 (Renault), HondaLogger (Honda), OBD Tester (VW group, Opel, Dacie, Nissan .. OBD obecně) atd atd atd. Vždy je to především otázkou použitého SW, neboť převodník sám o sobě je hodně universální.

Novinka : pro lidi kteří si chtějí zjednodušit život jsme připravili dohromady s kolegou mechanický přepínač. Je vhodný pro práci s Opel Tech 2 CZ, AB-COM, VAG-COM a vubec se vším :-) Už nepotřebujete přehazovat piny v zásuvce, stačí otočit přepínačem :-)

Aktualni verze IF IF a prepinac Prepinac  


Ceny :
Převodník s koncovkou a sériovou prodlužkou : viz Okura
SW Opel Tech 2 CZ (můj překlad) :
viz Okura
Přepínač (informace o dostupnosti na požádání) - vyrábět je už nebudu, asi je nahradím automatickým multiplexerem.

Kontakt  : x.dandik(at)seznam.cz


Následující fotky ukazují co jsem vyráběl - převodníky už jsou vyprodané. Zbylo mi ještě pár OBD-II konektorů s piny, takže i k novému převodníku můžu případně vyrobit koncovku pro VAG-COM.

Interface ver2 Koncovky Koncovka "Opel" Koncovka "VAG" Tento je uz vyprodany :-)

Poznámka : nepožaduji vždy peníze, když má někdo něco zajímavého (SW, schémata ...), tak se můžeme dohodnout na slevě nebo přímo na výměně ... :-)) Aktuálně by se mi hodilo něco na PSA, tedy kromě Euroscanu a Visa ... A taky třeba něco na Fiat, Ford, Renault ....

Doplněk - IF a USB. Svůj převodník mám odzkoušený s USB-to-Serial převodníkem (konkrétně tímto) a mě funguje bez problémů. Bohužel jiní lidé hlásí občas potíže při připojování přes USB, takže zatím nemůžu jednoznačně říct že s USB není problém. Dělám v této věci další výzkum, jak budu mít update, dám vědět.

Update o USB. Tak bohužel jsem zjistil že Opel Tech 2 je napsán především pro přímou komunikaci se sériovým portem. Na některých kombinacích chipset / USB převodník / ovladače to funguje, ale většinou spíše ne nebo jen vyjímečně. Například já mám doma v dílně desku PCchips M810LRT - já vím že to je ultra low end :-) - s chipsetem SiS630 a WIN98SE CZ .. a USB převodník mi jede bez potíží na každém COM portu v rozsahu COM 1 až COM 8. Kamarád má notebook s i440ZX, jinak zbytek je ten samý ... A nejede mu to. Protože jsem technik, zajímaly mě důvody proč to nejede a tak vznikly následující obrázky :

Srovnani USB/serial a serial komunikace Srovnani USB/serial a serial komunikace Srovnani USB/serial a serial komunikace

Na obrázcích je zachycen rozdíl mezi komunikaci přes "čistý" sériový port (modrý průběh) a pak přes USB - serial převodník (zelený průběh). Když se zadíváte na průběhy, zjistíte že USB - serial má potíže správně vygenerovat inicializační sekvenci 200 baud a tím pádem NEDOJDE k inicializaci řídící jednotky ... A je jasné že pak nedojde k navázání komunikace. Kde problém vzniká tedy vím, ale jak ho odstranit netuším. Proto obecně NEDOPORUČUJI používat USB - serial převodníky a namísto toho doporučuji PCMCIA - serial karty, které zmíněné neduhy nemají. Jsou ovšem trochu dražší, cca 800 Kč až 1000 Kč.

Děkuji Marcelovi za napsání aplikace pro LabVIEW, díky které jsem se mohl vrtat v 90MB naměřených dat z osciloskopu .. :-)


Když už vlastníme nějaký ten interface (tedy "kabel"), je dobré vědět jaký soft se nám bude hodit ... Takže následuje malý seznam.

OPEL TECH 2

Základní program pro práci s Oply. Vyčítání a mazání chyb z jednotlivých modulů, záloha EEPROM palubovky, úprava KM a ostatní věci :-) Program si sám řekne který pin OBD konektoru bude používat - pozor, Opel nepoužívá OBD standard ! Diagnostika pro vozy od roku 1997 do 2004, podporovány jsou nově i některé starší modely z roku 1991, 1992, 1996 a je přidána obecná podpora pro jednotky Renault. Dokonce obsahuje možnost otestovat "libovolnou neznámou" jednotku na různých adresách - sekce TEST a UNIV. Pozor, Opel Tech 2 neumí zobrazovat "live data" !

Obrázky zde uvedené jsou udělané z mého překladu Opel Tech 2 CZ během komunikace s palubovkou z Astry G 1999 (její foto je níže).

Děkuji za pomoc s překladem těmto lidem : PyroSh, Bombastik, Okura. Kluci díky ! ;-)

Opel Tech 2 CZ Opel Tech 2 CZ Opel Tech 2 CZ Opel Tech 2 CZ Opel Tech 2 CZ Opel Tech 2 CZ Opel Tech 2 CZ Opel Tech 2 CZ Opel Tech 2 CZ Opel Tech 2 CZ Opel Tech 2 CZ Opel Tech 2 CZ


AB-COM

AB-COM je následovníkem Opel Techu 2. Hlavní rozdíl je v tom, že umožňuje zobrazovat "live data" !!! .. ale na druhou stranu jsou všechny chybové hlášky už zakódované do BIN formátu (není to jednoduchý text) a já zatím nevím jak to rozkódovat abych je mohl nahradit českou verzí. Takže zatím ho používám v německo-anglické verzi, jak to bude s češtinou se ještě uvidí - už na ní pracuji. Já se jen tak nevzdám :-)

Obrázky jsou dělány za stejných podmínek jako nahoře uvedené pro Opel Tech 2 - takže můžete přímo srovnávat.

AB-COM AB-COMAB-COMAB-COMAB-COMAB-COMAB-COMAB-COMAB-COMAB-COMAB-COMAB-COM


OPEL KM

Tady se nebudu moc rozepisovat, jen napíšu že pokud potřebujete upravit stav KM po výměně palubovky, tento program se bude určitě hodit. Pozor, používání tohoto programu za účelem oklamání zákazníka při prodeji auta není legální a já od toho dávám ruce pryč :-)

OpelKM







Palubovka VDO z Astry G 1999

Jak jsem už dříve sliboval, mám tady pár fotek rozebrané palubovky z Astry G 1999. Je to VDO palubovka s uP CDVR-M052 a EEPROM ST 93C56M6. Poslední odkaz je link na krátké video které ukazuje jak na tomto typu změnit kilometry za použití mého interface :-)) Mimochodem, ta palubovka se nemusí vytahovat z auta, ja ji mám jen na stole jako zkušební zařízení pro testování mých převodníků předtím než je odešlu.

Palubovka kompletPalubovka DPSDetail DPS.. a tak se upravuji KM (video)










Kontakt : spam2mail(at)seznam.cz